Harjutus 12.1: “Nooruse allikas”

Eesmärk: Kogu meie organismi noorendamine, naha pinguldamine, elundite funktsioonide harmoneerimine, rasvaladestuste kõrvaldamine, rindade suurendamine (naistel) ja skeletilihaskonna tugevdamine (meestel).

Toime: Nagu me juba teame, võime teadvuse autohüpnootilises psii-seisundis autosugestiooni teel oma vegetatiivseid ja endokriinseid funktsioone mõjutada. Need funktsioonid reguleerivad ainevahetust ja keharakkude paljunemise suutlikkust, seepärast avanevad meile mitmekülgsed võimalused.

Me võime näiteks kõrvaldada endal rasvaladestusi, taastada rakkude funktsioonihäireid, rakkude paljunemist forsseerides noorendada kogu organismi, pinguldada nahka, „kasvatada“ lihaseid, suurendada rindu või isegi kiirendada juuste kasvu.

Kokkuvõttes on see harjutus meile tõeline „nooruse allikas“.

Abivahendid: Kassett- või lintmagnetofon.

Harjutuse kulg: Teadvuse psii-seisundis sugereerime endale järgmist (mõtteliselt või helisalvestust kuulates): „Olen täiesti rahulik ja lõdvestunud, täis harmooniat ja rahu. Kõik minus on harmoonia, see täidab kogu mu organismi.

Olen siiralt rõõmus ja õnnelik ning tunnen ennast niiviisi väga hästi. Tunnen end väga hästi ja vaatan rõõmsa südamega tulevikku. Ma vaatan rõõmsa südamega tulevikku, sest tean – mind ootavad ees paljud rõõmsad sündmused. Mu süda tuksub rahulikult ja ühtlaselt – täiesti rahulikult ja ühtlaselt. Minu vereringe on stabiilne ja seedetrakt töötab suurepäraselt. Mu tervis tugevneb päev-päevalt. Selles suhtes on mu enesetunne iga päevaga järjest parem.

Kinnitan oma seisundit ja tunnen end väga hästi. Mu pea on kerge, kukal ja õlad meeldivalt lõdvestunud. Adun seda imelist lõõgastust kogu oma kehas. Heast enesetundest tekkinud sügav rõõm võtab kogu mu kehas võimust. Mul on tervislik, loomulik ja puhkust pakkuv uni, ma magan igal ööl sügavalt ja rahulikult.

Ärkan igal hommikul värske ja puhanuna ning tunnen rõõmu algavast päevast. Vaatan täie enesekindlusega tulevikku ja rõõmustan iga uue päeva üle. Mu tervis tugevneb iga päevaga, mu ainevahetus töötab häireteta ja laitmatult, olen tänulik ja õnnelik, et mul on kõik nii hästi. Kõik, mida ette võtan, sujub iga päevaga järjest paremini ja paremini. Tunnen end väga hästi. Mu nahk tõmbub pingule, iga päevaga näen ma järjest õitsvam välja. Ma näen järjest õitsvam välja ja tunnen end iga päevaga nooremana. Ma tajun, kuidas ma järjest noorenen – ma muutun kogu aeg nooremaks ja tervemaks.“

Siia võime lisada oma isiklikud sihid. Kui soovime kaalust alla võtta, sugereerime endale näiteks järgmist: „Minu keha rakud … (nimetame koha, kuhu on tekkinud liigne rasvaladestus) kõrvaldavad oma rasvavarud. Ma muutun järjest saledamaks, muutun iga päevaga järjest saledamaks.“ Või kui soovime oma rindu suurendada: „Minu rindade rasvakoed koguvad juurde rasva, sidekoed tõmbuvad pingule.“ Samamoodi on võimalik tugevdada skeletilihaseid. „Minu käte, jalgade ja rinna lihasemaht suureneb iga päevaga. Lihaserakud paljunevad järjest kiiremini ja kiiremini, iga päevaga järjest kiiremini, senikaua kuni saavutavad mahu, mida soovin.“

Seejärel jätkame üldist sisendusteksti: „Minusse tungib uus energia, mida ma ei ole varem tundnud, ja ma lahendan rõõmuga enda ette kerkivaid probleeme. Mitte miski ei suuda mind enam peatada, olen lõpuks ometi võtnud saatuse oma kätesse ja juhin seda oma soovi järgi. Ma korraldan elu ise oma soovi järgi, olen kogu südamest rõõmus ja õnnelik.“

Selles kohas teeme kolmeminutilise pausi ja seejärel jätkame: „Tajun veel kord seda imelist lõõgastust, mis täidab kogu mu keha, ma tajun seda iga päevaga järjest tugevamalt. Selles meeldivas rahu ja lõdvestumise seisundis on iga mu keha rakk täitunud värske jõuga. Olen täis jõudu ja energiat. Tunnen end väga hästi. Ma loen nüüd kolmeni. Seejärel avan uuesti silmad ning olen värske ja reibas. Üks – kaks – kolm. Avan silmad! Mu käed ja jalad on jälle painduvad, kerged ja liikuvad. Olen täis jõudu ja energiat, tunnen end väga hästi ja olen värske. Tunnen end väga hästi ja olen värske.“

Tsükli kestus: Teeme põhisugestiooni 14 päeva järjest. Vajaduse korral sugereerime laiendatud teksti, kuni oleme saavutanud soovitud tulemuse.

Harjutus 12.2: Füüsiline elujõud

Eesmärk: Meie üldise füüsilise töövõime parandamine.

Toime: Eriti tugevalt saame oma skeleti lihaskonna töövõimet tõsta nii, et korraldame kortikaalses piirkonnas enesekindlust võimendades tõhusamalt tahtlikke motoorseid impulsse ja samal ajal kõrvaldame subkortikaalses töötlevas osas pidurduse. Nii avaneb meile võimalus paremini lahendada füüsilise jõu kasutamisega seotud olukordi.

See harjutus avab eriti sportlastele palju uusi võimalusi. Seda on kaheldamatult tõestanud vastavad katsed.

Nii näiteks mõõdeti real katsealustel parema käe lihasejõudu. See oli keskmiselt 50 kg. Seejärel sugereeriti katseisikutele väsimuse ja nõrkuse aistingut – nende füüsiline jõud vähenes 15 kg võrra. Aga pärast sugestiooni, et nad hakkavad tundma end paremini kui kunagi varem, suutsid eranditult kõik katsealused parema käega tõsta kuni 75 kg kaaluva raskuse.

Abivahendid: Lint- või kassettmagnetofon.

Harjutuse kulg: Teadvuse psii-seisundis sugereerime endale järgmist (mõtteliselt või helisalvestust kuulates): „Olen täiesti rahulik ja lõdvestunud, täis harmooniat ja rahu. Kõik minus on harmoonia, see täidab kogu mu organismi.

Minu rahu on sügav ja kindel. Mitte miski ei saa mind segada, mitte miski ei ole mulle enam tähtis. Tajun endas kergust, ma ei tunne enam oma käsi ega jalgu. Ma ei tunne keha ega raskust. Minus on kõik kerge ja vaba – minus on kõik avatud. Kuuletun täielikult järgneva sugestiooni mõjule, mis tungib sügavale mu alateadvusse ja salvestub seal kustumatult.

Mu süda tuksub rahulikult ja ühtlaselt – täiesti rahulikult ja ühtlaselt. Samamoodi hakkab see tuksuma koormuse all. Minu vereringe on stabiilne. Mu süda on tugev, ma tunnen end iga koormusega väga hästi ja mulle on jõukohane mis tahes koormus.

Iga pingutus teeb mind üksnes tugevamaks. Minu vaim on igas olukorras vaba ja selge. Kogu pinge on kehast kadunud ega teki enam kunagi. Olen täiesti lõdvestunud – täiesti vaba ja valmis igal hetkel saavutama parimat.

Ma tunnen, kuidas see imeline lõdvestus täidab kogu mu keha. Ma tunnen seda meeldivat lõdvestust iga päevaga järjest rohkem.“

Selles kohas võime lisada oma isikliku eesmärgi ja seejärel jätkata: „Mu uni on alati sügav ja rahulik – sügav ja täiesti rahulik. Igal hommikul ärkan täiesti värske ja puhanuna. Tunnen rõõmu iga katsumuse üle, sest tean, et saavutan pidevalt järjest suuremat edu.

Minu füüsiline jõud kasvab iga päevaga. Mind läbib sügav rõõm oma jõu ja hea enesetunde üle. Mulle lisandub jõudu iga päevaga. Minu edusammud on järjest paremad, järjest paremad ja paremad. Tunnen end väga hästi – ma tunnen end ideaalselt hästi.“

Siin katkestame sugestiooni kolmeks minutiks. Seejärel järgneb lõpuosa. „Tunnetan veel kord seda imelist lõdvestumist, mis täidab kogu mu organismi. Tunnen seda meeldivat lõdvestust iga päevaga järjest rohkem. Ohjeldamatu jõud läbib kogu mu keha.

Iga mu keha rakk on praegu täidetud värske energiaga. Olen täis jõudu ja energiat ning valmis igal hetkel saavutama parimat. Ma ei ole end kunagi varem tundnud nii hästi kui praegu. Nüüd loen kolmeni, seejärel avan silmad ning olen värske ja reibas.

Üks – kaks – kolm. Avan silmad! Olen reibas ja tunnen end väga hästi. Mu käed ja jalad on jälle painduvad ja liikuvad. Olen täis jõudu ja energiat ning tunnen end suurepäraselt. Olen värske ja tunnen end suurepäraselt.“

Tsükli kestus: Teeme seda autosugestiooni kahe nädala kestel igal hommikul.

Categories: Peatükid